Στοιχεία μαθήματος

Γενικά
ΣχολήΕπιστημών Υγείας
ΤμήμαΙατρικής
Κύκλος ΣπουδώνΜεταπτυχιακό
Κωδικός ΜαθήματοςΙΜΑ010Semester2
Τίτλος ΜαθήματοςΣυγγραφή και παρουσίαση ερευνητικής εργασίας
Εκπαιδευτικές δραστηριότητεςΏρες την εβδομάδαECTS
Διαλέξεις2
Πρακτική0
Σύνολο26
Τύπος μαθήματοςΥποχρεωτικό, κορμού
Προαπαιτούμενα μαθήματαΚανένα
Γλώσσα διδασκαλίαςΕλληνική

Learning outcomes

Σκοπός – Γνωστικό αντικείμενο
  • Σκοπός του μαθήματος είναι η εκμάθηση των βασικών αρχών σύνταξης και παρουσίασης επιστημονικής μελέτης ή ερευνητικής πρότασης (προφορική παρουσίαση, παρουσίαση αφίσας, πλήρης δημοσίευση) και η υποβολή τους μέσω του Διαδικτύου. Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι μεταπτυχιακοί φοιτητές θα είναι εξοικειωμένοι με την οργάνωση και δομή μιας πλήρους έκδοσης από την έναρξη μέχρι την ολοκλήρωση της σύνταξης.
Ενότητες διδασκαλίας

• Πώς να γράψετε ένα επιστημονικό άρθρο – Workshop 1 (Χρήση του MS Word)
• Συγγραφή βιβλιογραφικών παραπομπών – Λογισμικό Reference manager
• Πώς να προετοιμάσετε και παρουσιάσετε μία προφορική ή αναρτημένη ανακοίνωση
• Πώς να προετοιμάσετε και να παρουσιάσετε μία διπλωματική εργασία – Reporting research guidelines – Workshop 2 (Ακουλουθώντας τις οδηγίες)
• Πώς να προετοιμάσετε και να υποβάλετε μία ερευνητική πρόταση – Workshop 3 (Υποβολή ερευνητικής πρότασης) – Διαδικασία υποβολής – Διαδικασία peer review
• Workshop 4 (Εικονική υποβολή μελέτης) – Αξιολόγηση


Διδάσκοντες

Υπεύθυνος μαθήματος: Γουλής Γ. Δημήτριος, Καθηγητής Τμήμα Ιατρικής ΑΠΘ
Συνυπεύθυνος μαθήματος: Στέργιος Πολύζος, Επ. Καθηγητής Τμήμα Ιατρικής ΑΠΘ
Διδάσκοντες: Κωνσταντίνος Ξανθόπουλος, Αν. Καθηγητής Τμήμα Φαρμακευτικής ΑΠΘ
Μαρία Γραμματικοπούλου, Λέκτορας ΔΙΠΑΕ
Γεσθημανή Μηντζιώρη, Διδάσκουσα με PhD
Παναγιώτης Αναγνωστής, Διδάσκων με PhD


Teaching and learning methods – evaluation

Μέθοδος διδασκαλίαςΔια ζώσης
Use of information and
communication technologies (ICT)

  • Use of ICT in Teaching- Moodle Virtual learning environment (VLE)
    (asynchronous learning, wikis, Online Discussion Fora, Educational Portfolio, assignment submission, assessment process)

  • Use of ICT in Communication with students
    (email, instant messaging via Moodle)

Module structureWork Hours per SemesterActivity
Lectures 30
Exercises (Quiz) 5
Exercises (Wikis) 5
Exercises (Online discussion fora) 10
Exercises (Study relevant papers) 20
Essay background work40
Essay writing15
Overall work for the course125
Assessment Methods
  • Written assignment, in English, approximately 2,500 words long, to be submitted by each student at the end of the course

  • Assessment of knowledge at the beginning and the end of the course with short-answer questions and essays development

  • Weekly quizes, with multiple choice questions

  • Assessment based on comments submitted by each student in online discussion fora

Προτεινόμενη βιβλιογραφία