Στοιχεία μαθήματος
Γενικά
Σχολή | Επιστημών Υγείας | ||
Τμήμα | Ιατρικής | ||
Κύκλος Σπουδών | Μεταπτυχιακό | ||
Κωδικός Μαθήματος | ΙΜΒ033 | Εξάμηνο | 2 |
Τίτλος μαθήματος | Προκλινικές μελέτες | ||
Εκπαιδευτικές δραστηριότητες | Ώρες την εβδομάδα | ECTS | |
Διαλέξεις | 2 | ||
Πρακτική | 0 | ||
Σύνολο | 2 | 6 | |
Τύπος μαθήματος | Επιλογής | ||
Προαπαιτούμενα μαθήματα | Κανένα | ||
Γλώσσα διδασκαλίας | Ελληνική |
Learning outcomes
Σκοπός – Γνωστικό αντικείμενο
- Σκοπός του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών με τη σημασία, τη λογική και τα χαρακτηριστικά των προκλινικών μελετών στο πλαίσιο της ανακάλυψης και της ανάπτυξης των φαρμάκων. Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα έχουν αποκτήσει μια θεώρηση για τις διαφορετικές στρατηγικές και προσεγγίσεις που ακολουθούνται στο προκλινικό στάδιο της ανάπτυξης των φαρμάκων και θα έχουν γνωρίσει κάποιες από τις βασικές πειραματικές τεχνικές που χρησιμοποιούνται για την βελτίωση της αποτελεσματικότητας και τον έλεγχο της τοξικότητας των «νέων χημικών οντοτήτων» όπως αυτά μετατρέπονται σταδιακά σε «υπό διερεύνηση νέα φάρμακα»
Ενότητες διδασκαλίας
• Εισαγωγή στην ανακάλυψη και ανάπτυξη φαρμάκων
• Πρώιμα στάδια: ανακάλυψη υποψήφιων μορίων – εκμετάλλευση της βιοποικιλότητας
• Επαναστόχευση φαρμάκων – αναζήτηση νέων στόχων με τη βοήθεια της πρωτεομικής και της βιολογίας συστημάτων
• Η χρήση κυτταροκαλλιεργειών στις προκλινικές μελέτες – πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα
• Η χρήση ζώων εργαστηρίου στις προκλινικές μελέτες – πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα
• Ζωικά μοντέλα νευροεκφυλιστικών νόσων
• Προκλινική ανάπτυξη φαρμακευτικών προϊόντων προηγμένης θεραπείας
• Έλεγχος τοξικότητας – Εκτίμηση κινδύνου
• Πρώιμες μελέτες ασφάλειας
• Πειραματικά μοντέλα συμπεριφοράς
• Μελέτες μεταβολισμού – Φαρμακογονιδιωματική
• Έλεγχος και ρύθμιση προκλινικών μελετών
Διδάσκοντες
Υπεύθυνος Μαθήματος: Γούλας Αντώνιος, Καθηγητής Τμήμα Ιατρικής ΑΠΘ
Διδάσκοντες: Αϊβαλιώτης Μιχαήλ, Αν. καθηγητής ΑΠΘ
Ντέντη Χαρά, Πολύζος Στέργιος, Επίκ. Καθηγητής ΑΠΘ
Ξανθόπουλος Κωνσταντίνος, Επίκ. Καθηγητής Φαρμακευτικής ΑΠΘ
Κριτής Αριστείδης, Αν. Καθηγητής Τμήμα Ιατρικής ΑΠΘ
Γκίκα Ευαγγελία, Σπάνδου Ευαγγελία, Καθηγήτρια Τμήμα Ιατρικής ΑΠΘ
Βιζιριανάκης Ιωάννης, Αν. Καθηγητής Φαρμακευτικής ΑΠΘ
Teaching and learning methods – evaluation
Teaching methods | Face to face Distance learning |
|
Use of information and communication technologies (ICT) |
|
|
Module structure | Work Hours per Semester | Activity |
Lectures | 30 | |
Exercises (Quiz) | 5 | |
Exercises (Wikis) | 5 | |
Exercises (Online discussion fora) | 10 | |
Exercises (Study relevant papers) | 20 | |
Essay background work | 40 | |
Essay writing | 15 | |
Overall work for the course | 125 | |
Assessment Methods |
|
Προτεινόμενη βιβλιογραφία