Στοιχεία μαθήματος

Γενικά
ΣχολήΕπιστημών Υγείας
ΤμήμαΙατρικής
Κύκλος ΣπουδώνΜεταπτυχιακό
Κωδικός ΜαθήματοςΙΜΒ037Εξάμηνο1
Τίτλος ΜαθήματοςΜοριακή Βάση Νοσημάτων
Εκπαιδευτικές δραστηριότητεςΏρες την εβδομάδαECTS
Διαλέξεις2
Πρακτική6
Σύνολο87,5
Τύπος ΜαθήματοςΥποχρεωτικό, κορμού
Προαπαιτούμενα μαθήματαΚανένα
Γλώσσα ΔιδασκαλίαςΕλληνική

Σκοπός – Γνωστικό αντικείμενο

Σκοπός του μαθήματος είναι η μελέτη της μοριακής – γενετικής βάσης μονογονιδιακών και πολυπαραγοντικών νοσημάτων. καθώς και η συμβολή της στη διάγνωση, πρόγνωση και θεραπευτική τους αντιμετώπιση.
Η τελική αξιολόγηση του μαθήματος θα γίνει με 1 βιβλιογραφική εργασία σε μία θεματική ενότητα του μαθήματος, και εξέταση πολλαπλής επιλογής στο τέλος του εξαμήνου.

Ενότητες

• Γονίδια, πρωτεΐνες και νευροεκφυλιστικά νοσήματα
• Ιατρική Ακριβείας-Omics
• Μοριακή βάση της υπέρτασης
• Επιγενετικοί μηχανισμοί και νοσήματα
• Μιτοχονδριακή κληρονομικότητα και μιτοχονδριακά νοσήματα
• Μοριακή βάση πνευμονοπαθειών
• Μοριακή βάση Καρδιακής ανεπάρκειας
• Αιμοσφαιρινοπάθειες
• Μοριακή βάση του καρκίνου
• Μοριακή βάση νοσημάτων στην παιδιατρική ενδοκρινολογία
• Νευρομυϊκά νοσήματα-μοριακή βάση και θεραπεία
• Γενετική διερεύνηση νοσημάτων

Διδάσκοντες

Υπεύθυνη Μαθήματος Φιδάνη Στυλιανή, Καθηγήτρια Τμήματος Ιατρικής ΑΠΘ
Συνυπεύθυνος Μαθήματος Ζαφειρίου Δημήτριος, Καθηγητής Τμήματος Ιατρικής ΑΠΘ
Διδάσκοντες: Καλλιρρόη Καλινδέρη, Διδάσκουσα με PhD
Μιχαήλ Αϊβαλιώτης, Αν. Καθηγητής Τμήμα Ιατρικής ΑΠΘ
Χρήστος Σαββόπουλος, Καθηγητής Τμήμα Ιατρικής ΑΠΘ
Θεοδώρα Κατωπόδη, Επίκ. Καθηγήτρια Τμήμα Ιατρικής ΑΠΘ
Κωνσταντίνα Ψαθά, Διδάσκουσα με PhD
Αικατερίνη Χαϊδοπούλου, Καθηγήτρια Τμήμα Ιατρικής ΑΠΘ
Αναστασιάδης Κυριάκος, Καθηγητής Τμήμα Ιατρικής ΑΠΘ
Αντωνίτσης Πολυχρόνης, Αν. Καθηγητής Τμήμα Ιατρικής ΑΠΘ
Οικονόμου Μαρίνα, Αν. Καθηγήτρια Τμήμα Ιατρικής ΑΠΘ
Πρόδρομος Χυτίρογλου, Καθηγητής Τμήμα Ιατρικής ΑΠΘ
Χριστοφορίδης Αθανάσιος, Καθηγητής Τμήμα Ιατρικής ΑΠΘ
Παύλου Ευάγγελος, Καθηγητής Τμήμα Ιατρικής ΑΠΘ



Εκπαιδευτική μέθοδος – αξιολόγηση

Teaching methodsFace to face
Distance learning
Use of information and
communication technologies (ICT)

  • Use of ICT in Teaching- Moodle Virtual learning environment (VLE)
    (asynchronous learning, wikis, Online Discussion Fora, Educational Portfolio, assignment submission, assessment process)

  • Use of ICT in Communication with students
    (email, instant messaging via Moodle)

Module structureWork Hours per SemesterActivity
Lectures 78
Exercises (Quiz) 20
Exercises (Wikis) 18
Exercises (Online discussion fora) 20
Exercises (Study relevant papers) 20
Essay background work64
Essay writing30
Overall work for the course250
Assessment Methods
  • Written assignment, in English, approximately 2,500 words long, to be submitted by each student at the end of the course

  • Assessment of knowledge at the beginning and the end of the course with short-answer questions and essays development

  • Weekly quizes, with multiple choice questions

  • Assessment based on comments submitted by each student in online discussion fora

Προτεινόμενη βιβλιογραφία