Στοιχεία μαθήματος

Κορμού α’ χειμερινό εξάμηνο υποχρεωτικό και για τις δύο ειδικεύσεις
ΣχολήΕπιστημών Υγείας
ΤμήμαΙατρικής
Κύκλος ΣπουδώνΜεταπτυχιακές Σπουδές
Κωδικός ΜαθήματοςIMA022Εξάμηνο1
Τίτλος ΜαθήματοςΕρευνητική Μεθοδολογία
Εκπαιδευτικές ΔραστηριότητεςΏρες την εβδομάδαECTS
Διαλέξεις2
Πρακτική
Σύνολο27,5
Τύπος ΜαθήματοςΥποχρεωτικό, κορμού
Προαπαιτούμενα μαθήματοςΚανένα
Γλώσσα διδασκαλίαςΕλληνική

Learning outcomes

Σκοπός Γνωστικό Αντικείμενο

Σκοπός του μαθήματος είναι η εκμάθηση και εφαρμογή βασικών στατιστικών μεθόδων. Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι μεταπτυχιακοί φοιτητές θα γνωρίζουν τα κατάλληλα περιγραφικά μέτρα για τη σύνοψη των μεταβλητών ανάλογα με το είδος των δεδομένων (ποσοτικά-ποιοτικά δεδομένα), τα χαρακτηριστικά της κανονικής κατανομής και τη διαφορά της από την ασύμμετρη κατανομή, τη μεθοδολογία του ελέγχου υποθέσεων και την έννοια της τιμής p (p-value), του επιπέδου σημαντικότητας, των διαστημάτων εμπιστοσύνης και των σφαλμάτων τύπου I και II. Τις βασικές παραμετρικές και μη παραμετρικές δοκιμασίες μέσω πραγματικών παραδειγμάτων πάνω στις επιστήμες υγείας. Επίσης θα μάθουν να υπολογίζουν το κατάλληλο μέγεθος δείγματος και να χρησιμοποιούν το λογισμικό R.

ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΑΝΑ ΜΑΘΗΜΑ

• Εισαγωγή στην Ιατρική Στατιστική και στο στατιστικό πρόγραμμα R
• Διαχείριση και μετασχηματισμός δεδομένων
• Ποσοτικές μέθοδοι περιγραφής δεδομένων
• Γραφικές μέθοδοι περιγραφής δεδομένων
• Σύγκριση μεταξύ δύο ανεξάρτητων και εξαρτημένων δειγμάτων
• Σύγκριση άνω των δύο ανεξάρτητων δειγμάτων
• Ενδιάμεση αξιολόγηση
• Σχέση μεταξύ δύο ποσοτικών μεταβλητών
• Σχέση μεταξύ ποιοτικών μεταβλητών
• Ανάλυση επιβίωσης
• Υπολογισμός μεγέθους δείγματος
• Στατιστική αναπαραξιμότητα αποτελεσμάτων (Reproducibility)

 


 


Διδάσκοντες

Υπεύθυνη Μαθήματος Χάιδιτς Άννα-Μπεττίνα, Αν Καθηγήτρια Τμήμα Ιατρικής ΑΠΘ
Διδάσκοντες: Βερυκούκη Ελένη, Διδάσκουσα με PhD
Κόκκαλη Τίνα, Διδάσκουσα με PhD
Μπουγιούκας Κωνσταντίνος, Διδάσκων με PhD
Παγκαλίδου Ειρήνη, Διδάσκουσα με PhD
Ταλιμτζή Περσεφόνη, Διδάσκουσα με PhD
Χατζηπροδρομίδου Ιωάννα, Διδάσκουσα με PhD

Μέθοδος ΔιδασκαλίαςΔια ζώσης
Use of information and
communication technologies (ICT)

  • Use of ICT in Teaching- Moodle Virtual learning environment (VLE)
    (asynchronous learning, wikis, Online Discussion Fora, Educational Portfolio, assignment submission, assessment process)

  • Use of ICT in Communication with students
    (email, instant messaging via Moodle)

Module structureWork Hours per SemesterActivity
Lectures 78
Exercises (Quiz) 20
Exercises (Wikis) 18
Exercises (Online discussion fora) 20
Exercises (Study relevant papers) 20
Essay background work64
Essay writing30
Overall work for the course250
Assessment Methods
  • Written assignment, in English, approximately 2,500 words long, to be submitted by each student at the end of the course

  • Assessment of knowledge at the beginning and the end of the course with short-answer questions and essays development

  • Weekly quizes, with multiple choice questions

  • Assessment based on comments submitted by each student in online discussion fora

Προτεινόμενη Βιβλιογραφία