Στοιχεία μαθήματος

Γενικά
ΣχολήΕπιστημών Υγείας
ΤμήμαΙατρικής
Κύκλος ΣπουδώνΜεταπτυχιακό
Κωδικός ΜαθήματοςΙΜΒ038Εξάμηνο2
Τίτλος ΜαθήματοςΜέθοδοι βασικών επιστημών
Εκπαιδευτικές δραστηριότητεςΏρες την εβδομάδαECTS
Διαλέξεις2
Πρακτική0
Σύνολο26
Τύπος ΜαθήματοςΥποχρεωτικό Κατεύθυνσης
Προαπαιτούμενα μαθήματαΚανένα
Γλώσσα διδασκαλίαςΕλληνική

Learning outcomes

Σκοπός – Γνωστικό αντικείμενο
  • Η σε βάθος παρουσίαση σύγχρονων εργαστηριακών τεχνικών και μεθόδων που είναι απαραίτητες στην Ιατρική έρευνα. Η εξοικείωση των φοιτητών με τεχνικές και μεθόδους που χρησιμοποιούνται ευρύτατα στην βιοϊατρική έρευνα
Ενότητες διδασκαλίας

• • Βιολογική θεωρία δικτύων και εφαρμογές στην έρευνα
• Λειτουργική γονιδιωματική με εργαλεία Βιοπληροφορικής
• Γονιδιακή μεταφορά και τεχνικές κλωνοποίησης – Διαγονιδιακά ζώα
• Επιγενετική (Ι)
• Επιγενετική (ΙΙ)
• si-, mi-, sh- RNAs
• Ανάλυση της διαφορικής γονιδιακής έκφρασης
• Μοριακή διερεύνηση ιστών – Έρευνα και διαγνωστική
• Τεχνικές προγεννητικής διάγνωσης
• Φαρμακογενετική
• Οπτογενετική. Αλλαγή παραδείγματος στη μελέτη πολύπλοκων συστημάτων
• Μαθηματική βιολογία και ιατρική
• Βλαστικά κύτταρα και θεραπευτικές εφαρμογές
• Τεχνικές αποκατάστασης λειτουργίας μετά από βλάβες νωτιαίου μυελού


Διδάσκοντες

Υπεύθυνος μαθήματος: Τζημαγιώργης Γεώργιος , Καθηγητής Τμήμα Ιατρικής ΑΠΘ Συνυπεύθυνος μαθήματος: Κοσμίδης Ευστράτιος, Αν. Καθηγητής Τμήμα Ιατρικής ΑΠΘ, Διδάσκοντες: Μιχαήλ Αΐβαλιώτης, Αν. Καθηγητής Τμήμα Ιατρικής ΑΠ, Ελισάβετ Γεωργίου Επίκ. Καθηγήτρια, Τμήμα Ιατρικής ΑΠΘ, Αντώνιος Γούλας, Καθηγητής Τμήμα Ιατρικής ΑΠΘ ,  Βασιλική Κωτούλα Αν. Καθηγήτρια Τμήμα Ιατρικής ΑΠΘ, Αντιγόνη Μαλούση ΕΔΙΠ Τμήμα Ιατρικής ΑΠΘ, Στυλιανή Φιδάνη Καθηγήτρια Τμήμα Ιατρικής ΑΠΘ, Εύη Χατζηβασιλείου, Αν. Καθηγήτρια Τμήμα Ιατρικής ΑΠΘ, Αικατερίνη Χατζημελετίου Επίκ. Καθηγήτρια, Αριστείδης Κριτής Καθηγητής Τμήμα Ιατρικής ΑΠΘ, Αθανάσιος Χατζησωτηρίου, Αν. Καθηγητής Τμήμα Ιατρικής ΑΠΘ.


Teaching and learning methods – evaluation

Teaching methodsFace to face
Distance learning
Use of information and
communication technologies (ICT)

  • Use of ICT in Teaching- Moodle Virtual learning environment (VLE)
    (asynchronous learning, wikis, Online Discussion Fora, Educational Portfolio, assignment submission, assessment process)

  • Use of ICT in Communication with students
    (email, instant messaging via Moodle)

Module structureWork Hours per SemesterActivity
Lectures 30
Exercises (Quiz) 5
Exercises (Wikis) 5
Exercises (Online discussion fora) 10
Exercises (Study relevant papers) 20
Essay background work40
Essay writing15
Overall work for the course125
Assessment Methods
  • Written assignment, in English, approximately 2,500 words long, to be submitted by each student at the end of the course

  • Assessment of knowledge at the beginning and the end of the course with short-answer questions and essays development

  • Weekly quizes, with multiple choice questions

  • Assessment based on comments submitted by each student in online discussion fora

Προτεινόμενη βιβλιογραφία