Στοιχεία μαθήματος
Γενικά
Σχολή | Επιστημών Υγείας | ||
Τμήμα | Ιατρικής | ||
Education level | Postgraduate / Master of Science | ||
Course code | ΙΜΒ027 | Semester | 2 |
Course title | Στατιστική μεθοδολογία ΙΙ | ||
Independent teaching activities | Hours per week | ECTS | |
Lectures | 2 | ||
Practice | |||
Total | 2 | 6 | |
Τύπος μαθήματος | Επιλογής | ||
Prerequisite courses |
|
||
Γλώσσα διδασκαλίας | Ελληνική |
Learning outcomes
Σκοπός – Γνωστικό αντικείμενο
- Σκοπός του μαθήματος είναι η εκμάθηση και εφαρμογή των μοντέλων παλινδρόμησης στα ιατρικά δεδομένα. Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να μοντελοποιούν τη σχέση μιας εξαρτημένης μεταβλητής με μια ή περισσότερες ερμηνευτικές (ανεξάρτητες) μεταβλητές, καθώς και να αξιολογούν, να διαχειρίζονται, και να αξιοποιούν τα αποτελέσματά τους λαμβάνοντας υπόψη πιθανούς συγχυτικούς ή τροποποιητικούς παράγοντες καθώς και γνωστά κλινικά ευρήματα.
Ενότητες διδασκαλίας
• Εισαγωγή σε πολυπαραγοντικά μοντέλα.
• Ανάλυση επαναλαμβανόμενων μετρήσεων (Repeated Measures ANOVA, Friedman’s test).
• ANCOVA Πολυπαραγοντική γραμμική εξάρτηση Πολυπαραγοντικό λογαριθμιστικό μοντέλο (logistic regression)
• Πολυπαραγοντικό λογαριθμιστικό μοντέλο υπό συνθήκη (conditional logistic regression)
• Πολυπαραγοντικό μοντέλο αναλογικών κινδύνων (Cox regression)
• Δοκιμασίες συμφωνίας (συντελεστής κ, intraclass correlation, Bland-Altman agreement limits)
• Διαγνωστικές δοκιμασίες (ευαισθησία, ειδικότητα, Καμπύλη ROC)
• Μοντέλο Poisson
• Κριτική αξιολόγηση και παρουσίαση στατιστικής μεθοδολογίας και αποτελεσμάτων
Διδάσκοντες
Υπεύθυνη Μαθήματος Χάιδιτς Άννα-Μπεττίνα, Αν Καθηγήτρια Τμήμα Ιατρικής ΑΠΘ
Διδάσκοντες: Βερυκούκη Ελένη, Διδάσκουσα με PhD
Κόκκαλη Τίνα, Διδάσκουσα με PhD
Μπουγιούκας Κωνσταντίνος, Διδάσκων με PhD
Παγκαλίδου Ειρήνη, Υποψήφια διδάκτωρ
Ταλιμτζή Περσεφόνη, Υποψήφια διδάκτωρ
Θεόδωρος Διακονίδης, ΕΔΙΠ ΑΠΘ Φανή Αποστολίδου-Κιούτη, Υποψήφια διδάκτωρ
Teaching and learning methods – evaluation
Teaching methods | Face to face Distance learning |
|
Use of information and communication technologies (ICT) |
|
|
Module structure | Work Hours per Semester | Activity |
Lectures | 30 | |
Exercises (Quiz) | 5 | |
Exercises (Wikis) | 5 | |
Exercises (Online discussion fora) | 10 | |
Exercises (Study relevant papers) | 20 | |
Essay background work | 40 | |
Essay writing | 15 | |
Overall work for the course | 125 | |
Assessment Methods |
|
Προτεινόμενη βιβλιογραφία