Στοιχεία μαθήματος
Κορμού α’ χειμερινό εξάμηνο υποχρεωτικό και για τις δύο ειδικεύσεις
Σχολή | Επιστημών Υγείας | ||
Τμήμα | Ιατρικής | ||
Κύκλος Σπουδών | Μεταπτυχιακές Σπουδές | ||
Κωδικός Μαθήματος | IMA022 | Εξάμηνο | 1 |
Τίτλος Μαθήματος | Ερευνητική Μεθοδολογία | ||
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες | Ώρες την εβδομάδα | ECTS | |
Διαλέξεις | 2 | ||
Πρακτική | |||
Σύνολο | 2 | 7,5 | |
Τύπος Μαθήματος | Υποχρεωτικό, κορμού | ||
Προαπαιτούμενα μαθήματος | Κανένα | ||
Γλώσσα διδασκαλίας | Ελληνική |
Learning outcomes
Σκοπός Γνωστικό Αντικείμενο
Σκοπός του μαθήματος είναι η εκμάθηση και εφαρμογή βασικών στατιστικών μεθόδων. Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι μεταπτυχιακοί φοιτητές θα γνωρίζουν τα κατάλληλα περιγραφικά μέτρα για τη σύνοψη των μεταβλητών ανάλογα με το είδος των δεδομένων (ποσοτικά-ποιοτικά δεδομένα), τα χαρακτηριστικά της κανονικής κατανομής και τη διαφορά της από την ασύμμετρη κατανομή, τη μεθοδολογία του ελέγχου υποθέσεων και την έννοια της τιμής p (p-value), του επιπέδου σημαντικότητας, των διαστημάτων εμπιστοσύνης και των σφαλμάτων τύπου I και II. Τις βασικές παραμετρικές και μη παραμετρικές δοκιμασίες μέσω πραγματικών παραδειγμάτων πάνω στις επιστήμες υγείας. Επίσης θα μάθουν να υπολογίζουν το κατάλληλο μέγεθος δείγματος και να χρησιμοποιούν το λογισμικό R.
ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΑΝΑ ΜΑΘΗΜΑ
• Εισαγωγή στην Ιατρική Στατιστική και στο στατιστικό πρόγραμμα R
• Διαχείριση και μετασχηματισμός δεδομένων
• Ποσοτικές μέθοδοι περιγραφής δεδομένων
• Γραφικές μέθοδοι περιγραφής δεδομένων
• Σύγκριση μεταξύ δύο ανεξάρτητων και εξαρτημένων δειγμάτων
• Σύγκριση άνω των δύο ανεξάρτητων δειγμάτων
• Ενδιάμεση αξιολόγηση
• Σχέση μεταξύ δύο ποσοτικών μεταβλητών
• Σχέση μεταξύ ποιοτικών μεταβλητών
• Ανάλυση επιβίωσης
• Υπολογισμός μεγέθους δείγματος
• Στατιστική αναπαραξιμότητα αποτελεσμάτων (Reproducibility)
Διδάσκοντες
Υπεύθυνη Μαθήματος Χάιδιτς Άννα-Μπεττίνα, Αν Καθηγήτρια Τμήμα Ιατρικής ΑΠΘ
Διδάσκοντες: Βερυκούκη Ελένη, Διδάσκουσα με PhD
Κόκκαλη Τίνα, Διδάσκουσα με PhD
Μπουγιούκας Κωνσταντίνος, Διδάσκων με PhD
Παγκαλίδου Ειρήνη, Διδάσκουσα με PhD
Ταλιμτζή Περσεφόνη, Διδάσκουσα με PhD
Χατζηπροδρομίδου Ιωάννα, Διδάσκουσα με PhD
Μέθοδος Διδασκαλίας | Δια ζώσης | |
Use of information and communication technologies (ICT) |
|
|
Module structure | Work Hours per Semester | Activity |
Lectures | 78 | |
Exercises (Quiz) | 20 | |
Exercises (Wikis) | 18 | |
Exercises (Online discussion fora) | 20 | |
Exercises (Study relevant papers) | 20 | |
Essay background work | 64 | |
Essay writing | 30 | |
Overall work for the course | 250 | |
Assessment Methods |
|