Στοιχεία μαθήματος

Γενικά
ΣχολήΕπιστημών Υγείας
ΤμήμαΙατρικής
Education levelPostgraduate / Master of Science
Course codeΙΜΒ027Semester2
Course titleΣτατιστική μεθοδολογία ΙΙ
Independent teaching activitiesHours per weekECTS
Lectures2
Practice
Total26
Τύπος μαθήματοςΕπιλογής
Prerequisite courses

  • Basic knowledge of Probabilistic Theory and Statistics

  • Basic knowledge of Data Structures

Γλώσσα διδασκαλίαςΕλληνική

Learning outcomes

Σκοπός – Γνωστικό αντικείμενο
  • Σκοπός του μαθήματος είναι η εκμάθηση και εφαρμογή των μοντέλων παλινδρόμησης στα ιατρικά δεδομένα. Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να μοντελοποιούν τη σχέση μιας εξαρτημένης μεταβλητής με μια ή περισσότερες ερμηνευτικές (ανεξάρτητες) μεταβλητές, καθώς και να αξιολογούν, να διαχειρίζονται, και να αξιοποιούν τα αποτελέσματά τους λαμβάνοντας υπόψη πιθανούς συγχυτικούς ή τροποποιητικούς παράγοντες καθώς και γνωστά κλινικά ευρήματα.
Ενότητες διδασκαλίας

•  Εισαγωγή σε πολυπαραγοντικά μοντέλα.
• Ανάλυση επαναλαμβανόμενων μετρήσεων (Repeated Measures ANOVA, Friedman’s test).
• ANCOVA Πολυπαραγοντική γραμμική εξάρτηση Πολυπαραγοντικό λογαριθμιστικό μοντέλο (logistic regression)
• Πολυπαραγοντικό λογαριθμιστικό μοντέλο υπό συνθήκη (conditional logistic regression)
• Πολυπαραγοντικό μοντέλο αναλογικών κινδύνων (Cox regression)
• Δοκιμασίες συμφωνίας (συντελεστής κ, intraclass correlation, Bland-Altman agreement limits)
• Διαγνωστικές δοκιμασίες (ευαισθησία, ειδικότητα, Καμπύλη ROC)
• Μοντέλο Poisson
• Κριτική αξιολόγηση και παρουσίαση στατιστικής μεθοδολογίας και αποτελεσμάτων


Διδάσκοντες

Υπεύθυνη Μαθήματος Χάιδιτς Άννα-Μπεττίνα, Αν Καθηγήτρια Τμήμα Ιατρικής ΑΠΘ
Διδάσκοντες: Βερυκούκη Ελένη, Διδάσκουσα με PhD
Κόκκαλη Τίνα, Διδάσκουσα με PhD
Μπουγιούκας Κωνσταντίνος, Διδάσκων με PhD
Παγκαλίδου Ειρήνη, Υποψήφια διδάκτωρ
Ταλιμτζή Περσεφόνη, Υποψήφια διδάκτωρ
Θεόδωρος Διακονίδης, ΕΔΙΠ ΑΠΘ Φανή Αποστολίδου-Κιούτη, Υποψήφια διδάκτωρ


Teaching and learning methods – evaluation

Teaching methodsFace to face
Distance learning
Use of information and
communication technologies (ICT)

  • Use of ICT in Teaching- Moodle Virtual learning environment (VLE)
    (asynchronous learning, wikis, Online Discussion Fora, Educational Portfolio, assignment submission, assessment process)

  • Use of ICT in Communication with students
    (email, instant messaging via Moodle)

Module structureWork Hours per SemesterActivity
Lectures 30
Exercises (Quiz) 5
Exercises (Wikis) 5
Exercises (Online discussion fora) 10
Exercises (Study relevant papers) 20
Essay background work40
Essay writing15
Overall work for the course125
Assessment Methods
  • Written assignment, in English, approximately 2,500 words long, to be submitted by each student at the end of the course

  • Assessment of knowledge at the beginning and the end of the course with short-answer questions and essays development

  • Weekly quizes, with multiple choice questions

  • Assessment based on comments submitted by each student in online discussion fora

Προτεινόμενη βιβλιογραφία