Στοιχεία μαθήματος

Γενικά
ΣχολήΕπιστημών Υγείας
ΤμήμαΙατρικής
Κύκλος ΣπουδώνΜεταπτυχιακό
Κωδικός μαθήματοςΙΜΑ024Semester2
Τίτλος μαθήματοςΠληροφορική και Βιοπληροφορική
Εκπαιδευτικές δραστηριότητεςΏρες την εβδομάδαECTS
Διαλέξεις2
Πρακτική
Σύνολο26
Τύπος μαθήματοςΕπιλογής
Προαπαιτούμενα μαθήματαΚανένα
Γλώσσα διδασκαλίαςΕλληνική

Learning outcomes

Σκοπός – Γνωστικό αντικείμενο
  • Σκοπός του μαθήματος είναι η μελέτη θεμάτων Ιατρικής Πληροφορικής και Βιοπληροφορικής και ειδικότερα η εξοικείωση με σύγχονες τεχνολογίες που αφορούν σε διαχείριση δεδομένων, βιοσήματα και ιατρική εικόνα, εικονική πραγματικότητα στην ιατρική, στήριξη αποφάσεων, εντοπισμό γενετικών παραλλαγών, βιοπληροφορική ανάλυση, βάσεις δεδομένων και βιοπληροφορικά εργαλεία καθώς και συστημική βιοπληροφορική. Θα γίνουν εργαστηριακές ασκήσεις και εξετάσεις στις δύο κύριες θεματικές ενότητες.
Ενότητες διδασκαλίας

• Κλινικά δεδομένα , διαχείριση δομημένων δεδομένων
• Εισαγωγή στη Βιοπληροφορική, φυλλομετρητές, πλατφόρμες ανάλυσης
• Εντοπισμός γενετικών παραλλαγών σε δεδομένα αλληλούχισης επόμενης γενιάς
• Βιοπληροφορική ανάλυση και βιολογία συστημάτων στην Ιατρική Ακριβείας
• Βάσεις δεδομένων και βιοπληροφορικά εργαλεία πρωτεϊνωματικής ανάλυσης Ι
• Βάσεις δεδομένων και βιοπληροφορικά εργαλεία πρωτεϊνωματικής ανάλυσης ΙΙ
• Ιατρική Εικόνα, ανάλυση & εφαρμογές
• Εργαστήριο – Ιατρική Εικόνα
• Τα βιοσήματα και η ανάλυσή τους
• Εργαστήριο – βιοσήματα και ανάλυση
• Αξιοποίηση δεδομένων εικονικής πραγματικότητας στην ιατρική
• Συστήματα Στήριξης Απόφασης και Μηχανική Μάθηση στην Ιατρική
• Συστημική Βιοπληροφορική και Επαναστόχευση Φαρμάκων


Διδάσκοντες

Υπεύθυνοι Μαθήματος: Αλετράς Αντώνιος Καθηγητής Τμήμα Ιατρικής ΑΠΘ και Αϊβαλιώτης Μιχαήλ Αν. καθηγητής Τμήμα Ιατρικής ΑΠΘ.
Διδάσκοντες: Χουβαρδά Ιωάννα Αν. καθηγήτρια Τμήμα Ιατρικής ΑΠΘ, Μαλούση Αντιγόνη ΕΔΙΠ Τμήμα Ιατρικής ΑΠΘ, Κιλίντζης Βασίλειος Διδάσκων με PhD, Φίλος Δημήτριος Διδάσκων με PhD, Ψαθά Κωνσταντίνα Διδάσκων με PhD,
Ορφανουδάκη Γεωργία Διδάσκων με PhD , Σπύρου Γεώργιος Διδάσκων με PhD


Teaching and learning methods – evaluation

Teaching methodsFace to face
Distance learning
Use of information and
communication technologies (ICT)

  • Use of ICT in Teaching- Moodle Virtual learning environment (VLE)
    (asynchronous learning, wikis, Online Discussion Fora, Educational Portfolio, assignment submission, assessment process)

  • Use of ICT in Communication with students
    (email, instant messaging via Moodle)

Module structureWork Hours per SemesterActivity
Lectures 30
Exercises (Quiz) 5
Exercises (Wikis) 5
Exercises (Online discussion fora) 10
Exercises (Study relevant papers) 20
Essay background work40
Essay writing15
Overall work for the course125
Assessment Methods
  • Written assignment, in English, approximately 2,500 words long, to be submitted by each student at the end of the course

  • Assessment of knowledge at the beginning and the end of the course with short-answer questions and essays development

  • Weekly quizes, with multiple choice questions

  • Assessment based on comments submitted by each student in online discussion fora

Προτεινόμενη βιβλιογραφία

 

2010.